Monolog: Kawan

  1. Hati saya sebak membaca kenyataan ini.
  2. Dalam minda saya terbayang beberapa wajah.
  3. Teringat pula pesanan seorang sahabat, “Pedulikan apa orang kata. Kita sibuk fikir apa orang akan kata tentang kita tapi sebenarnya orang itu tak kata apa-apa pun.”
  4. Saya pernah ada kawan yang membenci saya tetapi mereka bukan musuh ya.
  5. Saya pernah ada kawan baik yang banyak bercerita keburukan saya.
  6. Dan sebaik-baik kawan adalah kawan yang sering mengingatkan saya untuk melakukan kebaikan.
  7. Mengenangkan ini, akhirnya saya senyum bahagia kerana saya punyai ramai kawan-kawan yang sering membantu saya melakukan kebaikan.
  8. Hidup dalam berjemaah adalah suatu rahmat!!!
  9. Err, dan saya ada tak menjaja keburukan kawan saya kepada kawan-kawan yang lain?
  10. Dan saya ada tak memusuhi sesiapa kerana saya tidak suka dengan sikapnya?
  11. Ingat, membenci kerana Allah, bukan kerana nafsu saya.
  12. Lebih baik saya diam.
  13. Kenapa suka sangat menjaja keburukan orang?
  14. Hey diamlah.
  15. .
2 thoughts on “Monolog: Kawan

Leave a Reply

